PELLA'SIN TARINA


Pella’s cafen siemen kylvettiin jo vuonna 1980. Tuolloin, ennen Haaga Instituutin restonomiopintojani, olin Tukholmassa ravintolaharjoittelijana. Kävin siellä eräässä kahvilassa, joka teki minuun suuren vaikutuksen. Päätin, että sellaisen vielä joskus perustan Tampereen parhaalle paikalle.

Vuosikymmeniä myöhemmin alitajunnassani muhinut haave lähti toteutumaan rytinällä, ja Pella’s cafe avattiin joulukuun alussa 2014 Ruuskasen taloon, joka on kaupungin parhaimpia paikkoja keskustan painopisteen siirryttyä Hämeensillan itäpuolelle. Huomasin, että pystyn nyt  hyödyntämään yrityksessäni kaiken, mitä olen yli kolmenkymmenen vuoden aikana opiskellut ja oppinut työelämässä.

Kahvilan nimi ja logo loksahtivat myös helposti kohdalleen. Logon suunnitteli nyt jo Aalto-yliopistosta valmistunut Enni Koistinen - ystäväni tytär - joka sai ohjeistukseksi: “Minua on koko ikäni kutsuttu lempinimellä Katti, haluan logoon hyväntuulisen kissan ja kahvikupin.”  Ja kahvilan nimi tulee tietenkin sukunimestäni. Pella’s cafe on englantia, ja nimi lausutaan niin kuin kirjoitetaankin.

 

Alusta asti tavoitteeni on ollut tehdä kahvilasta Tampereen paras, kahvilan joka ottaa asiakkaiden toiveet ja tarpeet huomioon herkkuja pursuavalla tuotevalikoimalla, ja iloisella, asiakkaita kuuntelevalla palvelulla. Onnistunut kahvilakokemus on mitä mainiointa mielihyvää. Pella’s cafen tarkoitus on olla kahvila, jossa erinomaisen kahvin voi nauttia hyvässä seurassa tai onnistuneita ostoksia voi juhlistaa kuohuviinillä, maistella ihanaa kakkua ilman huonoa omatuntoa tai syödä isolla porukalla iloisesti kaupungin parasta brunssia. Yksinkertaisesti tavoitteemme on olla kahvila-alan rento fine dining -paikka mannermaiseen tapaan, mutta järkevään hintaan.

Erinomainen palvelu perustuu henkilökunnan ammattitaitoon ja motivaatioon - haluun palvella asiakkaita aidosti. Ammattitaito taas perustuu koulutukseen ja kokemukseen sekä pitkiin työsuhteisiin. Olen ylpeä työntekijöistäni, jotka ovat viihtyneet työssään, ja ovat sitoutuneita Pella’sin arvoihin. Pitämällä huolta työntekijöistäni, tiedän että he jaksavat hymyillä kaikissa asiakastilanteissa.

Arvot

Olemme yhdessä määrittäneet neljä perusarvoa, jotka ohjaavat toimintaamme ja auttavat meitä saavuttamaan visiomme:

Tinkimättömyys

Palvelemme asiakkaitamme joka päivä niin, että olemme heidän mielestään kaupungin paras mannermainen kohtaamispaikka. Suhtaudumme arvostavasti työhömme ja toisiimme. Sitoudumme Pella'sin laatuun tinkimättömästi.

Rehellisyys

Teemme mitä lupaamme. Otamme asiakkaan vilpittömästi todesta. Myönnämme virheet ja korjaamme ne. Puhumme asiat toisillemme suoraan. Jokainen voi ja saa olla oma itsensä. Tuotamme aidosti mielihyvää asiakkaillemme.

Ilo

Tärkeintä on asiakkaiden ilo ja tyytyväisyys. Yllätämme heidät uudella laatukäsitteellämme. Pella's on rentoa suhdetta elämään, syömiseen, herkutteluun ja nautiskeluun. Erottuessamme ilon kautta, saamme helpommin joukkoomme myös uusia pellaslaisia. Työssä pitää ja saa olla hauskaa.  

Luottamus

Pella's ei petä. Emme petä asiakkaita emmekä toisiamme. Yhdessä tekeminen perustuu luottamukseen. Saamme vastuuta ja kannamme sen joka päivä. Pella'silla valta ja vastuu kulkevat käsi kädessä. Asiakkaat luottavat Pella'sin laatuun.

Missiomme on muuttaa suomalaista kahvilakulttuuria - Pella's on enemmän kuin pelkkä kahvila.