Toimitusehdot
Toimitusehdot
Voimassa alkaen: 17.11.2025
Kahvila Ardentte Oy
Y-tunnus: 3570313-6
Koskikatu 7
33100 Tampere
(myöhemmin ”Pella’s”, ”myyjä” tai ”me”)
Myymme tuotteita täysi-ikäisille kuluttaja-asiakkaille sekä yrityksille Suomen alueella.
Myymme tuotteita täysi-ikäisille kuluttaja-asiakkaille sekä yritysasiakkaille Suomen alueella. Kuluttaja-asiakkaisiin sovelletaan kuluttajansuojalakia ja näitä toimitusehtoja. Yritysasiakkaisiin sovelletaan näitä toimitusehtoja ja soveltuvin osin kauppalakia.
Varaamme oikeuden päivittää toimitusehtoja yksipuolisesti. Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee tutustua kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin.
1. Tuotteet ja hinnat
Verkkokaupassa myytävien tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty tuotesivuilla.
Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Pidätämme oikeuden hintojen ja mahdollisten toimituskulujen muutoksiin. Ajantasaiset hinnat ja mahdolliset toimituskulut näkyvät tuotekohtaisesti ja kassalla ennen tilauksen vahvistamista.
Allergeenit ja ainesosat ilmoitetaan tuotesivuilla. Asiakas vastaa itse ilmoitettujen allergiatietojen tarkistamisesta ennen tilausta. Lisäksi asiakkaan tulee aina tarkistaa tuotteen ajantasaiset ainesosa- ja allergeenitiedot myös suoraan tuotepakkauksesta ennen tuotteen nauttimista.
Koska suuri osa tuotteistamme valmistetaan käsityönä, luonnollisia pieniä vaihteluita ulkonäössä, muodossa tai koossa voi esiintyä.
2. Tilaaminen ja sopimus
Tilauksen voi tehdä verkkokaupassamme lisäämällä tuotteet ostoskoriin ja maksamalla tilauksen kassalla.
Tilauksen vahvistaminen muodostaa osapuolten välille sitovan sopimuksen näiden toimitusehtojen mukaisesti.
Asiakas sitoutuu tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
3. Maksaminen
Maksupalvelun tuottaa Stripe.
Käytettävissä olevat maksutavat ovat:
– Maksukortit (esimerkiksi Visa, Mastercard, American Express)
– Apple Pay
– Google Pay
Maksut veloitetaan tilaushetkellä.
4. Tilaus- ja maksuvahvistus
Kun tilaus on tehty verkkokaupassa onnistuneesti, asiakkaalle lähetetään sähköpostitse kuittaus tilauksen vastaanottamisesta. Tämä kuittaus ei ole lopullinen tilausvahvistus. Varsinainen tilausvahvistus syntyy ja lähetetään asiakkaalle vasta siinä vaiheessa, kun otamme tilauksen käsittelyyn ja hyväksymme sen.
Lahjakortit toimitetaan digitaalisesti sähköpostitse heti onnistuneen maksun jälkeen.
5. Toimitustapa ja toimitusaika
Toimitustapa:
Toimitustapana on tällä hetkellä ainoastaan nouto Pella’sin kahvilasta:
Pella’s cafe & bakery
Koskikatu 7
33100 Tampere
Toimitusaika:
– Tuoretuotteet: 1–3 arkipäivää
– Kuivatuotteet (esimerkiksi granola, kuivattu hapanjuuri): 1–2 arkipäivää
Toimitusaika alkaa siitä, kun tilauksesta on maksettu.
Sesonkituotteissa tai poikkeustilanteissa toimitusajasta voidaan sopia erikseen asiakkaan kanssa.
6. Noutamatta jättäminen
Tuoretuotteet
Tuoretuotteet (esimerkiksi leipä, taikina ja muut nopeasti pilaantuvat tuotteet) säilytetään noudettavissa 3 päivän ajan, minkä jälkeen ne hävitetään elintarviketurvallisuussyistä.
Noutamatta jättäminen ei ole palautus, eikä maksuja palauteta.
Kuivatuotteet
Kuivatuotteita (esimerkiksi granola, kuivattu hapanjuuri) säilytetään noudettavissa 14 päivän ajan.
Mikäli tilausta ei noudeta tässä ajassa, tilaus katsotaan perutuksi asiakkaan toimesta. Tällöin asiakkaalle palautettavasta summasta vähennetään 5 € käsittelykulu.
7. Peruuttamisoikeus ja palautukset
Kuluttajalla on oikeus peruuttaa tilauksensa 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta, mikäli kyseessä on palautuskelpoinen tuote.
Peruuttamisoikeuden rajoitukset
Elintarvikkeilla ja tuoretuotteilla ei ole peruuttamisoikeutta hygieniasyistä, pilaantumisriskin vuoksi sekä tuotteiden luonteen takia. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi:
– tuore leipä
– taikinat
– muut kahvilatuotteet ja tuoretuotepaketit
Myöskään digitaalisilla lahjakorteilla ei ole palautusoikeutta, koska ne toimitetaan välittömästi sähköisesti tilauksen jälkeen.
Palautusoikeus koskee vain avaamattomia, sinetöityjä kuivatuotteita, joiden pakkausta ei ole avattu.
Palautuskulut
Asiakas maksaa itse palautuksesta aiheutuvat kulut.
Palautusosoite
Kaikki palautukset toimitetaan osoitteeseen:
Pella’s cafe & bakery
Koskikatu 7
33100 Tampere
Rahojen palautus
Hyväksytyn palautuksen jälkeen rahat palautetaan asiakkaalle viivytyksettä, viimeistään 14 päivän kuluessa palautuksen vastaanottamisesta. Pääsääntöisesti käytetään samaa maksutapaa, jota asiakas on käyttänyt tilausta maksaessaan.
7.1 Yritysasiakkaiden palautukset ja peruuttamisoikeus
Yritysasiakkaisiin (B2B) ei sovelleta kuluttajansuojalain mukaista peruuttamisoikeutta. Yritysasiakkailla ei ole oikeutta peruuttaa tilausta tai palauttaa tuotteita, ellei tästä ole erikseen kirjallisesti sovittu Pella’sin kanssa.
Mahdollisista palautuksista yritysasiakkaiden osalta on aina sovittava etukäteen. Ellei toisin ole kirjallisesti sovittu, yritysasiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista.
Yritysasiakkaiden reklamaatioissa noudatetaan ensisijaisesti näitä toimitusehtoja ja toissijaisesti kauppalakia. Virheellisestä tuotteesta tai toimituksesta tulee ilmoittaa kohtuullisessa ajassa sen havaitsemisesta osoitteeseen cafe@pellas.fi.
8. Virheelliset tuotteet ja reklamaatiot
Suosittelemme tarkistamaan tilauksen noudon yhteydessä. Jos tuote on virheellinen, puutteellinen, viallinen tai ei vastaa tilausta, asiakkaan tulee olla yhteydessä meihin 14 päivän kuluessa.
Reklamaatiot:
Sähköposti: cafe@pellas.fi
Puhelin: 045 78 321 471
Suosittelemme ensisijaisesti ottamaan yhteyttä sähköpostitse, jotta asian käsittely on sujuvaa.
Virheelliset tuotteet tulee palauttaa kahvilaan reklamaation yhteydessä sovitulla tavalla.
Kuluttajakaupassa noudatamme kuluttajansuojalain pakottavia virhevastuusäännöksiä.
9. Asiakaspalvelu
Autamme mielellämme kaikissa tilauksiin, tuotteisiin ja toimitusehtoihin liittyvissä kysymyksissä.
Sähköposti: cafe@pellas.fi
Puhelin: 045 78 321 471
Asiakaspalvelu on tavoitettavissa kahvilan normaalien aukioloaikojen mukaisesti.
10. Vastuunrajoitus
Pella’s ei vastaa epäsuorista tai välillisistä vahingoista, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu. Myyjä ei vastaa viivästymisestä tai estymisestä, joka johtuu myyjästä riippumattomasta syystä (kuten viranomaismääräyksestä, luonnonilmiöstä, häiriöstä kuljetus- tai energiahuollossa tai muusta vastaavasta ylivoimaisesta esteestä).
11. Erimielisyydet
Pyrimme ratkaisemaan mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla suoraan asiakkaan kanssa. Pyydämme tällöin olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Jos erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi, kuluttaja voi saattaa asian Kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi: www.kuluttajariita.fi
Ennen asian viemistä Kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan: www.kuluttajaneuvonta.fi
Asiakas voi käyttää myös Euroopan komission ODR-foorumia (online dispute resolution): https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Mikäli riita-asiaa ei ratkaista edellä mainituissa elimissä, riidat voidaan tarvittaessa saattaa ratkaistavaksi Pirkanmaan käräjäoikeudessa.
12. Ylivoimainen este (force majeure)
Emme vastaa viivästyksestä tai toimituksen estymisestä, joka johtuu meistä riippumattomasta ylivoimaisesta esteestä. Tällaisia ovat esimerkiksi sota, kapina, luonnonmullistus, viranomaisen toimenpide, yleinen tietoliikenteen häiriö, kuljetus- tai energiahuollon keskeytys tai muu vastaava tapahtuma, jota emme ole voineet kohtuudella ennakoida tai estää.